Fava is a project about female sexuality and pleasure without taboos. More than a sex shop, it is a selection of products to feel and explore without fear, because pleasure is about wellbeing. For this project, we developed the naming, branding and visual identity.
O nome Fava foi escolhido por evocar uma sensualidade doce e que foge do óbvio, como uma fruta suculenta. A identidade visual transporta esses conceitos para um visual mais tangível, com cores marcantes e divertidas, para que a sexualidade feminina seja abordada com a naturalidade e a leveza que merece.

The name Fava was chosen because of its sweet sensuality and not obvious approach, like a juicy fruit. The visual identity carries those concepts to a more tangible visual, with playful and memorable colors, to make sure that female sexuality is talked about in a more natural and soft light.

A tagline "Todas as formas de sentir" reforça o compromisso da marca com seu público, e a comunicação nas redes é, além de colorida e acessível, inspirada em letras de música para mostrar como o prazer e o bem-estar estão conectados através de diversas formas.

The tagline "Every way of feeling" reinforces the brand's commitment with its audience, and the social media communication is, besides colorful and easygoing, inspired by music lyrics, to show once more how pleasure and wellbeing are connected in different forms.​​​​​​​
Naming e concept criativo: Luiza Oliveira e Gabriela Casanova
Identidade visual e direção de arte: Luiza Oliveira